Tijdens de lessen taal zijn we bezig met artikels.
We maakten vandaag kennis met verschillende beroepen.
Postbode, pakjesbezorger, drukker, vormgever, journalist...
Dit kwam allemaal aan bod.
We leerden vandaag ook goede vragen stellen.
We trokken naar buiten om een spelletje te spelen. Iemand van de groep was de spelleider. Hij/zij had een beroep in zijn/haar handen. Aan de hand van ja/nee-vragen was het de bedoeling dat de anderen het beroep konden raden.
We merkten zelf dat ja/nee-vragen ons niet veel informatie geven.
Zo kwamen we bij de W-vragen en de Hoe-vragen uit.
We stelden samen enkele vragen op die we aan een journalist zouden kunnen stellen.
We maakten vandaag kennis met verschillende beroepen.
Postbode, pakjesbezorger, drukker, vormgever, journalist...
Dit kwam allemaal aan bod.
We leerden vandaag ook goede vragen stellen.
We trokken naar buiten om een spelletje te spelen. Iemand van de groep was de spelleider. Hij/zij had een beroep in zijn/haar handen. Aan de hand van ja/nee-vragen was het de bedoeling dat de anderen het beroep konden raden.
We merkten zelf dat ja/nee-vragen ons niet veel informatie geven.
Zo kwamen we bij de W-vragen en de Hoe-vragen uit.
We stelden samen enkele vragen op die we aan een journalist zouden kunnen stellen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten