donderdag 6 december 2018

STEM-namiddag


Deze namiddag hadden we voor het eerst een STEM-namiddag.
In een STEM-les leren de leerlingen onderzoeken, ontwerpen, ontwerpen bijstellen, met elkaar overleggen... .
De klas werd verdeeld in 3 groepen. Elke groep kreeg een andere opdracht.

Opdrachten
1. Maak een zo hoog mogelijke toren met 20 satéstokjes en 1 marshmallow.
De toren moet 20 seconden blijven staan.
2. We bekeken de hoogste toren ter wereld, de burj kalifa. Aan ons om met verschillende soorten papier een zo hoog mogelijke toren te maken.
We kregen ook lijm, nietjes en plakband als bindmiddel.
3. Creatools --> maak een auto die kan rijden. Als dit lukte, mochten de leerlingen het ontwerp aanpassen en de auto moest kunnen rijden zonder dat je hem duwde.
Nadien moest de auto kunnen rijden zonder te duwen en je armen of voeten mochten niet op de grond komen.

De groep aan de Creatool werd nog extra uitgedaagd.
Zo maakten zij ook nog de naam Senne en het woord kerst.

Flink gewerkt vierdeklassers!
Volgende week schuiven we door.




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten